بهبود سئو سایت با رشد بک لینک ها (بخش دوم)

یک نظر

 

قبل از پرداختن به مساله رشد و بهبود سئو بک لینک ها باید بدانیم الگوریتمی که موتورهای جستجو برای افزایش لینک های وب سایت استفاده می کنند چیست. در بررسی موضوع به این نکته رسیدیم که موتورهای جستجو برای تشخیص ارتباط بین لینک ها و صفحات و همچنین گسترش بک لینک ها از روش های متنوع و مختلفیی استفاده می کنند. در این مقاله به بررسی بیشتر این روش های مختلف و فاکتورهای اساسی در رابطه با رشد بک لینک ها توسط موتورهای جستجو می پردازیم که افراد حرفه ای در زمینه سئو کاملا به ارزش لینک ها واقف می باشند.

اولین فاکتور شهرت جهانی است

مهم بودن و شهرت داشتن یک وب سایت فاکتور بسیار مهمی است در لینک هایی که به آن وب سایت اختصاص داده می شود. به عنوان نمونه سایت “ویکی پدیا” توسط هزاران هزار سایت دیگر لینک می شود که این نشان دهندۀ شهرت و مهم بودن این وب سایت است. برای اینکه وب سایت شما توسط موتورهای جستجو قابل اعتماد شناخته شود باید سایت های زیادی به وب شما لینک شوند و هرچقدر آن سایت ها مهم و معروف باشند بسیار مناسب تر است.

دومین فاکتور داشتن شهرت محلی و عنوان معروف است

اگر شما وب سایتی با موضوع فروشنده لوازم خانگی داشته باشید خیلی بهتر است که از سایت هایی با همین موضوع لینک شوید تا موضوعات بی ربط، زیرا این مساله باعث رشد سایت شما و بک لینک های مربوط به وب تان خواهد شد. در همین رابطه موتور جستجوی تئوما اولین موتور جستجویی بود که مسالۀ شهرت محلی را ابداع کرد و مفهوم آن همین است لینک هایی که موضوع مرتبط به هم دارند خیلی مهم تر از لینک هایی هستند که موضوعات بی ربط یا عمومی دارند.

سومین فاکتور استفاده از متون Anchor می باشد

استفاده از متون Anchor روش بسیار موثری در درجه بندی بک لینک وب سایت ها دارد که اکثر موتورهای جستجو از این بهره می برند. متون Anchor به کلمات و کاراکترهای موجود در یک متن گفته می شود که به سایت یا متنی دیگر لینک می شوند. بطور مثال اگر چندین لینک به یک صفحه با کلمه کلیدی مشابه متصل شوندد متن Anchor آن صفحه قطعا رتبۀ زیادی در رنکینگ آن صفحه کسب خواهد کرد. برای بهتر فهمیدن موضوع می توانید جمله “اینجا را کلیک کنید” را جستجو کنید تاا مشاهده فرمایید متون Anchor لینک های نتیجه، رتبه های بسیار خوبی در رنکینگ دارند و پربازدید هستند.

چهارمین فاکتور کسب رتبه اعتماد است

حتما می دانید که 60% حجم سایت های موجود در اینترنت اسپم هستند و موتورهای جستجو برای حذف این حجم عظیم از اسپم ها مجبور است وب سایت هایی با محتواهای بی ربط که فقط به جمع آوری لینک پرداخته اند را حذف کند. ناگفته نماند که لینک گرفتن از سایت های مشهور با دامنه های قابل اعتماد مانند وب سایت های دولتی، سازمان ها و شرکت های غیرانتفاعی و همچنین سایت دانشگاهها باعث افزایش رنکینگ سایت شما می شود.

پنجمین فاکتور همسایه بودن لینک ها می باشد

وقتی یک سایت به سایت اسپم لینک می کند خود همان سایت نیز به عنوان اسپم شناخته می شود که سایت های اسپم دیگر نیز به آن لینک می دهند و به همین ترتیب بازخورد همه شان اسپم می شود. بخاطر همین مساله موتورهای جستجو به تمام لینک هایی که همسایه سایت شما هستند و در اصل در جوار سایت شما یا بک لینک شما هستند را هم شناسایی نموده تا اسپم بودن یا نبود سایت شما را تشخیص دهد. لذا همیشه در انتخاب تبادل لینک های وب سایت خود دقت کرده و لینک های مناسب انتخاب کنید.

ششمین فاکتور تازه بودن لینک ها است

لینک ها بعد از گذشت زمانی غیرفعال می شوند مثلا سایت های فعال و معروف ممکن است بعد از مدتی افت کرده و دیگر قادر به دریافت بک لینک نباشند به همین دلیل همیشه مراقب دریافت انواع لینک ها به وب سایت تان باشید و سعی کنید طی زمان های مختلف بصورت مداوم و برنامه ریزی شده به سایت خود لینک تزریق نمایید. این روش تزریق لینک را موتورهای جستجو به عنوان “لینک تازه” می شناسند و از روی تازه بودن این لینک ها به فعال و معروف بودن سایت پی می برند.

هفتمین فاکتور اشتراک گذاری لینک ها در شبکه های اجتماعی است

امروزه اشتراک گذاری مطالب وب سایت ها در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، توییتر و گوگل پلاس بسیار رواج یافته است. موتورهای جستجو هم لینک های به اشتراک گذاری شده در شبکه های اجتماعی بسیار دقت می کنند اما با دید لینک های دیگر به آنها نگاه نمی کنند و حتما الگوریتم متفاوتی برای تشخیص لینک های اشتراکی دارند که این مساله از اهمیت و تاثیر شبکه های اجتماعی در ترویج لینک ها نمی کاهد.

 

همیشه سعی کردم خدمات خوبی ارائه کنم و همکنون در خدمت شما سرور گرامی هستم.

نظر بدهید