مهمترین اصول بهینه سازی موتورهای جستجو در سئو (1)

بدون نظر

برچسب ها و کلمات کیدی وب سایت خود را بصورت مداوم بررسی کنید

یکی از وظایف مهم یک وبمستر اینست که بصورت ماهیانه کلمات کلیدی و برچسب مطالب سایت خود را در گوگل بررسی کند. زیرا موتور جستجوی گوگل هر ماه تمام کلمات کلیدی صفحات مختلف وب سایت را دوباره بررسی و ایندکس می کند لذا در این بین ممکن است کلمات کلیدی جدیدی توسط گوگل در بین صفحات وب سایت ها دیده شود و حتی ممکن است بررسی نشدن کلمات کلیدی توسط شما در پروسۀ جایگاه وب سایت شما در موتور جستجوی گوگل اثر منفی گذارد.

استفاده از نرم افزار بسیار خوب Web CEO راه حل مناسبی برای اطلاع یافتن از جایگاه ماهیانه کلمات کلیدی وب سایت شما در گوگل است. این نرم افزار می تواند رتبه کلمات کلیدی شما را در نتایج جستجو بصورت مداوم نمایش دهد همچنین می توانید از نسخه رایگان این نرم افزار و امکانات فوق العاده آن براحتی استفاده کنید.

– به تگ های تیتر (Title) به همراه h1 و h2 اهمیت ویژه ای قائل باشید

مورد مهم دیگری که در افزایش رتبه وب سایت تاثیرگزار است بررسی و توجه به تگ های Title ، h1 ، h2 می باشد که اکثرا فراموش می شوند در صورتی که از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند. این سه تگ که مربوط می شوند به عناوین صفحه اصلی وب سایت و عناوین قسمت های دیگر، جزء اولین موارد مهمی هستند که توسط روبات موتورهای جستجو ایندکس می شوند لذا کاملا روشن است که اهمیت زیادی دارند.

– برای توصیف کردن محتوای وب سایت خود از تگ META بهره برید

مورد بعدی که در توصیف وب سایت و پیدا شدن آن توسط موتورهای جستجو تاثیرگزار است تگ META می باشد. وقتی موتور جستجو می خواهد سایت شما را شناسایی کند اولین مرحله استفاده از تگ META است. لذا میزان اهمیت و توجهی که جستجوگرها له این تگ دارند بستگی به نوع موتور جستجو دارد. مثلا موتور جستجوی گوگل و میزان PageRank اهمیت زیادی برای این تگ قائل نیستند. بطور کل تگ META دو نوع می باشد با عنوان Description tag و KEYWORDS tag که مورد اول توصیف مختصری از وب سایت شما ارائه می دهد و دومی هم شامل کلمات کلیدی موجود در صفحه وب شما می باشد. برای نوشتن این تگ ها از گذاشتن فاصله بین واژه ها باید خودداری کرد همچنین این تگ نسبت به حروف بزرگ حساس است و نباید از آنها استفاده شود.

نام و آدرس تمام صفحات سایت تان را به یک شکل بنویسید

برای اینکه صفحات سایت در موتورهای جستجوگر شناسایی شوند استفاده از حروف بزرگ و کوچک یکسان برای آدرس یا همان URL صفحات ضروری است به این شکل که در ادامه آدرس هر صفحه بعد از .com نوشته می شود باید با شروع آدرس یکسان باشد. به عنوان مثال موتور جستجویی مانند گوگل URL دو آدرس یکسان مانند http://seomap.ir/dedicated و http://seomap.ir/DEDICATED را به عنوان دو آدرس متفاوت تشخیص داده می دهد. برای پی بردن به این موضوع می توان صفحات مورد نظر را از روی لینک آنها بررسی کرد. آنگاه گوگل از این دو صفحه که نوشتاری متفاوت دارند لینک های متفاوتی پیدا خواهد کرد و برای آنها PageRank متفاوتی نیز اختصاص خواهد داد. حال به چهار اصول مهم در این قسمت می پردازیم:

۱-همیشه از حروف کوچک در تعیین آدرس صفحات وب بهره برید.
۲-وقتی کاراکترهای بعد از .com و اسلش (/) فقط یک کلمه باشد لازم نیست حرف اول آن کلمه از حروف بزرگ باشد.
۳-وقتی چند کلمه بعد از اسلش (/) به هم چسبیده نوشته می شوند ابتدای هر کلمه را با حروف بزرگ بنویسید.
۴-درباره اسمی خاص از حالت استاندارد مورد قبول استفاده کنید (مانند SQLL)

-لینک صفحات وب سایت تان شامل اسم صفحه ای باشد که به آن لینک داده اید

عادی ترین روش در تمام وب سایت ها بهره بردن از کلمات کلی برای لینک صفحات است. به عنوان مثال بجای اینکه به اسم دقیق صفحه ای که قصد لینک دادن به آن را داریم به کلماتی مانند “اینجا” یا “اطلاعات بیشتر” و مانند اینها استفاده کنیم. مثلا به این جمله زیاد برخورده ایم که برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد فلان موضوع اینجا کلیک کنید اما از دید گوگل ما به این صفحه لینک نداده ایم بلکه اگر کسی به دنبال کلمه “اینجا” بگردد گوگل صفحه وب سایت مارا به اون نمایش می دهد. علت این مساله اینست که مکانیزم گوگل توجه به عبارت هایی است که که در انتهای تگ نوشته می شوند. لذا در این روش اگر بطور مستقیم به عنوان یاا موضوع آن صفحه که در تگ title نوشته شده اشاره نکنیم گوگل اینطور برداشت می کند که به آن صفحه لینک نداده ایم. لذا مناسب تر است به عنوان مثال بنویسیم:: برای دستیابی به اطلاعات کلی پیرامون فلان موضوع به فلان صفحه (لینک) بروید.

 

همیشه سعی کردم خدمات خوبی ارائه کنم و همکنون در خدمت شما سرور گرامی هستم.